Reklamační řád

Reklamační řád je zpracován v souladu zejména se Zákonem na ochranu spotřebitele, zákonem č. 40/1964 Sb., s příslušnými ustanoveními Obchodního zákoníku a Občanským zákoníkem.

Prodávající je společnost TRINEX CZ spol. s r.o. se sídlem Jáchymova 214/III, Jindřichův Hradec 377 01, IČ: DIČ:, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném

Kupující je subjekt, který s Prodávajícím uzavřel smlouvu o koupi zboží.

Kupující je při nákupu povinen provést prohlídku zboží tak, aby zjistil všechny vady, které při vynaložení veškeré odborné péče zjistit mohl, jak mu ukládá §427 Obchodního zákoníku. Dále si musí zkontrolovat množství a druh kupovaného zboží, na pozdější reklamace v tomto směru nebude brán zřetel.

Při nákupu, kdy zboží je zasíláno kupujícímu některým z veřejných dopravců / Česká pošta, PPL, apod./, může reklamaci na špatně dodaný druh nebo nesprávný počet kusů uplatnit nejpozději do dvou pracovních dnů po dodání. Reklamace musí být provedena písemnou formou a uplatněna v místě nákupu / např. e-mail, fax, dopis /. Vznikne-li škoda při přepravě zboží, odpovídá za vzniklou škodu přepravce.

Na veškeré zboží je záruční lhůta 24 měsíců, pokud není smluvními stranami sjednáno jinak /např. záručním listem/. Reklamace na vady zboží musí být uplatněna v této záruční době, po jejím uplynutí právo kupujícího na uplatnění reklamace zaniká.

Záruční podmínky s vztahují na veškeré vady zboží způsobené chybou při výrobě nebo chybou na použitém materiálu. Záruka se však nevztahuje na nadměrné opotřebování zboží v důsledku jeho nesprávného používání uživatelem. Zároveň se nevztahuje na běžné opotřebení zboží odpovídající charakteru zboží a době jeho užívání. Společnost TRINEX CZ spol. s r.o. se zavazuje v záruční době vyměnit nebo opravit veškeré zboží, které bude splňovat podmínky pro reklamaci dle výše uvedeného.

Reklamaci je nutno uplatnit písemně. Upozornění na reklamaci je možné předem avízovat telefonicky, e-mailem nebo osobně a poté doručit reklamované zboží do naší společnosti.

Kupující musí k reklamaci předložit doklad o nákupu zboží, jehož vady jsou reklamovány, v případě delší záruční lhůty než 24 měsíců i záruční list. Bez písemného dokladu nemůže firma začít reklamační řízení a nebude se dále tímto případem zabývat.

Reklamace musí být uplatněna písemně a je třeba v ní uvést:

  • Jméno, příjmení, adresu, IČO/DIČ kupujícího,telefonické spojení
  • Název reklamovaného zboží
  • Veškeré zjištěné závady zboží a další skutečnosti podstatné pro posouzení reklamace
  • Číslo dokladu s termínem prodeje reklamovaného zboží

Pokud je reklamované zboží posíláno formou balíku, je nutné tento balík označit viditelně slovem REKLAMACE.

Prodávající v žádném případě neuzná záruku na vady vzniklé neodborným a nešetrným zacházením se zbožím, neodborným či nesprávným použitím výrobku, nedodržením pokynů v návodu, nesprávným ošetřováním, nesprávným praním výrobku. Záruka se rovněž nevztahuje na škody v důsledku živelných katastrof, povětrnostních vlivů nebo použitím v extrémních podmínkách, stejně jako v případech neoprávněného zásahu do zboží, násilného poškození.

Prodávající v žádném případě nenese odpovědnost za následné škody, které vznikly používáním reklamovaného zboží s vadami, nebo záměnou zboží, na něž se vztahuje záruka.

V případě, že výrobek nevykazuje vady kupujícím uváděné, je prodávající oprávněn na kupujícím vyžadovat náhradu za prokazatelně vynaložené náklady, včetně úhrady za případné balné a poštovné, a to před převzetím zboží. V případě oprávněné reklamace zboží kupujícím hradí veškeré náklady spojené s vyřízením reklamace prodávající.

Prodávající není povinen opravit vady zboží , na které se nevztahuje záruka, a které bylo reklamováno neoprávněně, stejně tak zboží po záruční době.

Nebude-li dohodnuto jinak, bude reklamace vyřízena v zákonné lhůtě třiceti dnů.

V Jindřichově Hradci dne 01.10.2005.

Metodika reklamačního řízení

  • pro vyřízení reklamace slouží reklamační list, který je evidován v reklamační knize
  • osoba, která přijímá reklamaci od zákazníka, vyplní vždy reklamační list /adresa,jméno a tel.spojení zákazníka,datum vystavení,důvod reklamace,podpis zákazníka a podpis osoby,která reklamaci přijímala/ ve trojím provedení, originál obdrží zákazník, první kopie zůstává na firmě, druhá kopie jde s reklamovaným zbožím dodavateli
  • vyplněný reklamační list je evidován v reklamační knize pod pořadovým číslem
  • reklamované zboží společně s reklamačním listem je neprodleně zasláno dodavateli reklamovaného zboží
  • po doručení reklamovaného zboží od dodavatele je prodávající povinen neprodleně kontaktovat zákazníka, který reklamoval zboží a reklamaci vyřídit
  • zákazník obdrží reklamované zboží, potvrdí reklamační list svým podpisem popřípadě i razítkem, že převzal reklamované zboží a tímto je reklamační řízení ukončeno
  • ukončení reklamačního řízení je zaevidováno v reklamační knize a reklamační list je archivován
Nebyl nalezen žádný článek